Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-14, 19:28   #37
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man hvis man føler skolen ikke gjør det den skal?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Min fjerdeklassing har aldri fått noko skriftlig rapport i forbindelse med foreldresamtale. Vi får utdelt eit veldig enkelt 2-siders skjema på forhånd der vi skal svare på spørsmål som "Kva for eit fag likar du best?", "Har du god orden i sekken din?" "Kven er du mest med i friminutta?" "Har du alltid nokon å vere med?"
Faglige tilbakemeldingar får vi kun muntlig på foreldresamtalen, og eg har aldri tenkt at dette er noko eg treng å ha skriftlig. For å vere heilt ærlig syns eg det er misbruk av tid at læreren skal bruke over ein time per elev for å lage slike rapportar til foreldra.

I tillegg har dei ukesprøver, så eg ser jo korleis ho ligg an utifrå resultata på desse prøvene.
Dersom eg lurar på noko utenom foreldresamtalane sender eg ein epost til læraren. Det skjer svært sjeldan.

Eg er ein av dei som alltid er fornøgd med det meste både når det gjeld skule og barnehage og som blir veldig overraska når eg møter foreldre som har ei heilt anna oppfatning enn meg om samme barnehage og samme lærar. Mulig eg rett og slett er for naiv og for lite kravstor.

De skjemaene i Bærum er helt udiskutabelt ikke den beste måten å bruke tida på. Derfor er jeg så ufattelig glad for at vurderingene er på vei over i itslearning.