Sv: Hvor mye arbeid er det med katt?
Nå er det ikke alle som kan ha katteluke, da. Vi bor i flermannsbolig, så vi må pent løpe opp og ned trappene for å slippe inn katten, men det kan vi fint leve med. Vi har en ny katt nå, som værsågod pent skal få lære seg å gjøre sitt fornødne i skogen, som den forrige katten måtte. Kattekasse inne ser jeg på som et nødvendig onde som vi kun har nå som katten er ny hos oss og fortsatt må være inne.
Den forrige katten vår spiste vanlig butikktørrfôr, men det ser ut til at den nye katten vår ikke tåler den så bra, så vi har blitt tipset om å kun kjøpe spesialfôr til denne. Men det hadde jeg ikke gjort om hun hadde tålt Kiwi-varianten.
Det som er styrete, er om sommeren, når katten fanger dyr og fugler, for da må vi passe på at de ikke blir dratt med inn.
Vi har heller ikke så mange som kan passe katten, så det går med atskillige tusenlapper i året til kattehotell.
Jeg er dørgende lat, og hadde ikke orket å ha dyr som krevde mye stell. Men katt er sånn akkurat passe, synes jeg.Særlig når betingelsen for å skaffe ny katt, var at den utelukkende er min manns katt mellom midnatt og klokken sju om morgenen.