Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-14, 11:37   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hudpleie til tørr og sensitiv hud

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Min sensitive hud liker Matis sin rosa serie. Denne rensen og denne dagkremen er gode.

Den serien lukter jo kjempesterkt, nesten som gammeldags aftershave! Jeg skjønner ikke hvorfor de skal putte så mye parfyme i produkter for sensitiv hud, for parfyme er ofte noe som irriterer huden.

Jeg har selv tørr, fuktfattig og sensitiv hud, og bruker en blanding av ulike serier; Avène har veldig bra produkter, og det er ingenting som roer huden min mer enn Crème pour Peaux Intolérantes, i rik versjon. Den er uparfymert, og legger igjen en hinne som beskytter mot uttørking. I tillegg bruker jeg fuktserum under, fra litt ulike merker, men både Avène og La Roche-Posay har gode fuktserum. Dermalogica har også veldig gode produkter til sensitiv hud, synes jeg.

Min absolutte favorittrens kommer fra den økologiske serien Green People, og er Neutral Scent Free Cleanser (eller noe sånt). Fås hos Vita, og fjerner alt av sminke uten at huden blir irritert.