Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt
Jeg har absolutt vært utsatt for andre uønskede seksuelle hendelser, altså, både privat og av fremmede på byen.
Hvordan man definerer hendelser er jo ekstremt viktig i undersøkelser. Kvinner fra mange land vil feks. ofte ikke definere uønsket sex fra ektemann som voldtekt. Det betyr jo ikke at det ikke er en voldtekt. Min hendelse er ikke en voldtekt ut fra beskrivelser Imma gjenga, slik jeg forstår det.
Hvis det er slik at 9,4 % av norske kvinner reelt har gjennomgått voldtekt der trusler og tvang har vært benyttet er jo dette noe ganske annet enn om 9,4 % hadde gjennomgått voldtekt inkl. slikt som jeg beskriver. Men at alt for mange kvinner opplever uønskede ting er i seg selv et stort problem, som selvsagt fortjener fokus. Men da bør man kalle det "overgrep" eller noe annet, og la den juridiske voldtektsdefinisjonen stå for seg selv, så den ikke vannes ut og blir utydelig for både kvinner og menn.
Blir surrete hva jeg prøver å si, jeg argumenterer ikke mot noen, jeg bare deler noen tanker.
|