Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-07, 18:26   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Det blir ikke så mye nytt fra meg om dagen. Er litt sliten og uinspirert, det blir ikke så mye utprøving av nye oppskrifter.

I dag grillet vi fisk, sommerkoteletter, paprika og maiskolber - i tillegg til å lage en ny type potetstappe. Potetstappe er undervurdert. Det smaker veldig godt, og er kjappere å lage enn kokte poteter. Hvis man skreller og deler opp i biter før man koker vel og merke. Vanligvis lager vi en helt plain stappe, med melk og poteter. I dag prøvde vi denne:

Krydret potetmos

1 kg poteter
4 hvitløksfedd
6 ss smør
½ dl kremfløte (vi brukte matfløte)
½ løk
1 vårløk
1 liten gul paprika
½ ts tørket chili
salt og nykvernet pepper

Kok potetene sammen med hvitløk. Hell av vannet og skrell potetene. Finhakk løk, vårløk, og paprika. Ha poteter og hvitløk i en kjøkkenmaskin sammen med resten av ingrediensene og kjør til en fin mos – men ikke for lenge, da blir mosen seig. Smak til med salt og pepper.

Potetstappa var poppis hos mannen min, jeg var mer betenkt. Muligens fordi jeg ikke er så glad i vårløk.