Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-14, 13:31   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er barnehagen deres røykfri?

Jeg jobber i kommunal barnehage, og vi er en røykfri barnehage. Vi har betalt pause, og må derfor være tilgjengelig i pausen. Jeg vet at noen likevel "kjører hjem og henter briller/sko/ren genser/paracet/andreviktigegreier" i starten av pausen, og tar seg en liten en, og ingen sladrer om det. Selv var det ikke noe problem å unnvære røyken da jeg begynte å jobbe, men noen av den eldre garden er veldig opptatt av at "ingen skal komme her og bestemme hva jeg kan gjøre i min egen pause". Jeg synes forøvrig det er forskjell på å ta en halv røyk i starten av pausen, vaske hender godt og ta seg en drops eller tyggis og så sitte drøye tyve minutter uten å røyke før man kommer ned på avdelingen igjen, og å gå ut å ta røykepauser flere ganger i løpet av arbeidsdagen. Men nødvendig er det slettes ikke. Man klarer i underkant av åtte timer uten røyk, og blir det for gale så kan en heller ta en snus i pausen. Det er lov hos oss, men kun i pausen, ikke sammen med barna. Jeg begynte med snus i pausen, utdvidet til kun snus frem til kvelden, og sluttet å røyke i november. (Ja, og så ble jeg gravid og måtte kutte snusen også, men det var mye lettere å kutte den, enn det var å slutte å røyke da jeg var gravid sist!)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat