Sv: Utdrikningslag - hvem skal inviteres?
Da ville jeg sagt at det faktisk er viktig å ta en samtale med bruden om hun har noen forventninger til hvem som bør være tilstede i utdrikningslaget, eller om det er helt opp til forloveren å bestemme. Jeg er inderlig klar over at det er mye vanskeligere og krever en del mer jobb å planlegge et utrikningslag hvor det er flere av deltakerene man ikke kjenner, enn et utdrikningslag der alle som deltar kjenner hverandre godt. Men det man bør huske på når man er forlover er at dette er brudens dag. Det er bruden som skal føle at hun har fått en spesiell opplevelse, og da er det også viktig å ta hensyn til hennes ønsker og følelser.
I min omgangskrets blir bruden alltid bedt om å lage en liste over personer hun ønsker skal være til stede i utdrikningslaget. Det er faktisk ikke mulig for en forlover å ha oversikt over alle som en brud har et nært forhold til (slik som i dette tilfeller - søsteren til brudgommen).
Når man så har den listen så legger man opp planleggingen etter den.
Det er forloverens privilegum å bestemme hva selve dagen skal inneholde, og hvilke innspill man er villig til å ta hensyn til. Men jeg syns faktisk ikke den retten strekker seg til å bestemme hvem som får tilbud om å delta i utdrikningslaget.
|