Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-14, 18:17   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Har alle femteklassinger mobiler med musikk? Ungene her har mobiler som ligger avslått i sekken som de bruker til å ringe hvis de går med noen andre hjem fra skolen. Det kan nok legges musikk på dem, men fordi det er viktig å beholde batteri er det utelukket at de legger musikk på dem og bruker dem til sånt.

Bærbare musikkspillere har vi ikke utenom iPad. Å ta med iPad på skolen er i alle fall fullstendig utelukket.

Jeg synes det er problematisk når skolen forventer at man har mye utstyr. Her forventes det at man stiller med ski med en gang snøen viser seg. Skøyter ble aktuelt i år. Skøyter er fint, men det var ikke noe vi hadde før det kom lapp fra skolen. Vi var superheldige og fikk brukte, men det er vanskelig å få tak i brukte når plutselig alle på skolen trenger skøyter. Ikke bare er det snakk om skøyter, men man må jo også ha hjelm.
Sykkel forventes også til sykkelturer.
På skolens årlige alpindag må man ha slalomski. De barna som ikke har får riktignok bruke langrennsski eller akebrett, men hvor kult er det når man går i sjetteklasse?
På overnattingstur forventes sovepose, liggeunderlag, skikkelig tursekk osv.

Jeg synes alle turene og arrangementene er bra, men det blir dyrt. Selv om jeg er glad for turene synes jeg det er problematisk med tanke på det økonomiske.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat