Sv: Sint åtteåring
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
Tenk at morgenen startet kvelden før. Får han nok søvn?
Veldig bra sagt!
Vi har sett det her siste tiden når vi har vært litt slappere med når de sovner. Snuppa på 9 år lager et skikkelig leven, fordi hun er trøtt. Vi har vært superflinke hele veien, men har sluppet opp litt nå i fjerdeklasse. Det skal strammes inn igjen. I både første og andre la hun seg kl.19 og i tredje ble den kanskje 1930-2000. Det fungerte ganske fint. Nå blir klokka senere og det fungerer ikke i det hele tatt. Ideelt burde hun SOVNE senest kl.2030 nå. Og det skal vi jobbe inn igjen kjenner jeg, for jeg orker ikke mere sur og morgentrøtte barn. Broren på 7 kommer seg fort på morgen, snuppa gjør det ikke. En helg hun var med ei venninne på hyttetur måtte hun faktisk være hjemme fra skolen mandagen etter. Hun gråt konstant til kl.13, totalt utslitt.
Det er veldig vanskelig, for bare en overnatting i helgen hvor leggetiden blir sen ødelegger hele helgen og også utover neste uke. Så det har nå blirt slik at jeg nesten får angst bare hun nevner ordet overnatting.
Jeg har sagt det mange ganger før. Søvn er utrolig viktig, NOK søvn! Og det varierer veldig fra barn til barn hvor mye nok søvn er.

|