Tråd: Barnebunad
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-14, 01:55   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnebunad

Jeg har sydd noen guttebunader nå av denne sorten

..og da kjøpte jeg en materialpakke og sydde ut fra beskrivelsen der. Måtte innom butikken og få hjelp ved et tilfelle (i hovedsak fordi de ulike delene omtales med ulike benevnelser (altså samme del blir gjerne omtalt med to ulike benevnelser, noe som var veldig forvirrende og sikkert en feil i sømbeskrivelsen), og jeg ble i stuss om hvilken del jeg skulle sy sammen på magestykket. Men så snart jeg hadde sydd den én gang gikk det straks mye lettere å sy den andre gangen. Tror jeg brukte 4 dager på å sy bunad nummer 2, og da både jobbet jeg og hadde ene ungen hjemme hver dag slik at jeg ikke kunne bruke mye tid foran maskinen. Med andre ord var det fort gjort altså.

Her kan man kjøpe materialpakke hos Kreaktiv, og det er fortsatt godkjent som bunad. Fordelen er at delene allerede var oppklippet (ulempen var at det hadde spart meg mye hodebry å heller gjøre det selv slik at jeg visste hvilke deler som var hva siden jeg da hadde hatt malen ). Om Kreaktiv finnes der du bor kan du jo høre med disse. Her var delene i et stoff jeg kunne vaske i maskin - utrolig greit når det er snakk om barnebunad

(Med forbehold om at bunaden du skal sy muligens krever helt andre kvalifikasjoner - jeg aner jo ikke hvilken du skal ha.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat