Sv: Hva mener FP - oppussing av rom
Jeg drar opp denne tråden igjen jeg, for jeg må jo skryte av resultatet! 
Jeg ba om råd, FP talte enstemt, jeg likte hva jeg hørte, og mannen var heller ikke vond å be. Snekker'n hadde både tid og lyst til å ta på seg oppussing av et ekstra rom når han først var i gang.
Og du hvor det var verdt det! Vi har ikke angret er øyeblikk - tvert om, vi går til køys og nyter vårt nye soverom, en liten oase av ro og velvære.
Jeg er håpløs når det kommer til å ta "før-bilder," så jeg skal prøve beskrive rommet:
Rommet er lite, det minste av tre soverom. Når du står med inngangdøra i ryggen, og ser mot vinduet, har du til venstre i rommet en betongvegg med lyseblå strietapet. Resten av veggene er hvitmalt furupanel. I hvert hjørne, ved siden av døra, står to, gamle, innebygde klesskap, hver med lyseblå dør.
Senga sto skviset inn med hodeenden under vinduet. På grunn av skapene som tok plass, kunne vi ikke gå opp i senga fra siden, så vi måtte krabbe oppi senga fra fotenden.
Vel - rommet fikk en total og fullstendig makeover. Alt ble revet av skap og furupanel. Det ble lagt nytt gulv, og det ble satt opp hvite panelplater på alle veggene. Ernie bygde en 150 cm brei skyvedørsgarderobe (fra Ikea) som ble satt langs ene langveggen, og siden garderobeskapet er bare 40 cm dypt, fikk vi plutselig både plass til å snu senga, sånn at hodeenden kom vekk fra vinduet og mot betongveggen - i tillegg kan vi nå gå rundt hele senga, og det med god margin. Speildørene på garderobeskapet gjør at rommet plutselig virker dobbelt så stort.
Nye nattbord ble det også plass til, og en liten skuffekommode til sokker og underbukser for mannen min. Vi spanderte også på oss et bilde til å ha over senga, ny taklampe til det nymalte taket og nye gardiner.
Det er blitt så fint - og vi er så inderlig glade vi fikk dette rommet pusset opp i samme slengen! 
Se hvor fint det er!