Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?
De aller fleste jobber på dagtid - det er derfor de har ungene sine i barnehage. Man kan ikke nødvendigvis forlate jobben fordi det skal skje ett eller annet i barnehagen. I alle fall ikke så lenge en jobber med mennesker. Man kan ikke legge dem (menneskene) på kontorpulten og ta dem igjen seinere, liksom.
Vi har ikke muligheten til å stille på alt i barnehagen. Mannen min er lærer og får ikke fri midt i arbeidstiden for å delta på barnehagearrangement. Han kan heller ikke avspasere midt på dagen, i så fall må det være på slutten av arbeidsdagen.
Selv jobber jeg som sykepleier og prøver å bytte til kveldsvakt de dagene det er noe "på tapetet" i barnehagen. Det er ikke alltid det går, og da kommer ingen av oss. Vi har heller ikke tanter/onkler eller besteforeldre i nærheten som kan stille som "reserver".
Jeg irriterer meg grønn over arrangement midt på dagen - det er enklere for del fleste å stille dersom foreldreting holdes på slutten av dagen. Det er lettere å kunne gå litt tidligere fra jobb enn å være borte midt i arbeidstiden.
|