Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag
Det tok meg tre sider før jeg forsto hvor/hva "uljo" var. 
Hvorfor er man så opptatt av disse skillene? Er det fordi alle sammen så gjerne vil være i middelklassen? Snuse litt på høykulturen samtidig som man beholder fotfestet og ikke er så innmari snobbete som snuppene i nickers oppe på Holmenkollåsen? Jeg blir kanskje ikke rasende, men det kjennes ikke godt ut at andre skal tillate seg å plassere meg ut fra økonomi, framtidsutsikter, bøker jeg leser, butikken jeg handler på, hva jeg spiser, musikksmaken min, feriereiser osv.
Men jeg tror at her inne, så er det en del veldig like mennesker samlet. Tenker likt, like verdier, like interesser. Selvfølgelig helt greit. Og jeg elsker impulsene jeg får herfra, ellers hadde jeg takket for meg for lenge siden. Men det blir fryktelig synlig hvor fjern deres verden er for meg i diskusjoner som denne, om fattigdom, om å velge det beste for barna osv. I alle fall for min del, så handler det ikke om penger. Hadde jeg vunnet 30 mill hadde jeg spist på de samme stedene (bare oftere), lånt de samme bøkene på biblioteket som før, aldri kjøpt lamper til 5000 kroner, hatt brødet på benken og handlet på Rema.
Jeg vet at det egentlig ikke er noen vits i å legge ut dette innlegget. Jeg vet sånn ca svarene som kommer og hvem som kommer med dem. Og ang å plottes inn i skjema, så sitter jeg godt nede til høyre. Metal og hjemmelagde pickles etter opskrift fra bestemor - hell yeah!