Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-14, 13:17   #119
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag

Jeg synes denne diskusjonen er kjempeinteressant. Nå er det vel sånn at klassebegrepet har blitt lite brukt i Norge de siste årene (skrives det i hvert fall av en del forskere), men det finnes jo helt klart markører som plasserer oss i ulike grupper.

Samtidig ser jeg at det er ingen enkel diskusjon. Se bare på begrepene som brukes, f.eks. høy og lav kulturell kapital. Det skapes et hierarki, og det ligger underforstått hva som er bra og mindre bra. Særlig her på på FP vil veldig mange ønske å plasseres i gruppen med høy kulturell kapital, tror jeg. Og hva vil egentlig "høy kulturell kapital" si? Det er et veldig ullent begrep som vi antakeligvis tolker veldig forskjellig.