Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Og det er akkurat slike ting som blir så sårt for oss når det skjer midt i barnehagetiden. Hvis ikke besteforeldrene til ungene våre kan ta fri og reise de 20 eller 90 milene de har til neste år på besteforeldredag tror jeg kanskje vi kommer til å holde ungene hjemme fra barnehagen den dagen.
Jeg synes det er leit å ikke ha anledning til å møte opp de gangene jeg ikke kan og har derfor tenkt tanken på å finne alternativt barnepass de gangene for at ikke ungene skal bli skuffet for at ikke mamma, pappa, bestefar eller bestemor kan være med. Å sende med andre personer slike dager duger ikke. Det har vi tatt en lang diskusjon på. Det er foreldre og besteforeldre som må til.
I barnehagen vår har de sluttet med Luciatog om morgenen nettopp av denne grunnen. Barna ble så enormt skuffet når ikke foreldrene hadde anledning til å være der. Alle tilstelninger skjer nå utenfor arbeidstid. Jeg har flexitid og det har mannen også, så for oss vil det alltid være en mulighet for å delta i arbeidstiden, men jeg har ingen problemer med å forstå at det ikke er alle som har fleksibel jobb som oss. Jeg syns de fleste barnehager burde være oppmerksomme på hvor sårt det kan oppleves for barnet (og foreldrene) når anledningen til å delta på tilstelninger ikke er til stede.
|