Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-14, 20:08   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitte foran i bilen - når?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nei. Selv en venninne av meg som er selverklært bilsikringsfantast har latt sin 7-årige datter sitte i forsetet med aktiv airbag. Så jeg tror ikke dette er kjent.

I alle biler som har airbag så skal det stå tydelig merket at ikke barn skal sitte i barnesete foran airbag. Hos oss i vår bil så står det på siden av dashbordet når en har døra passasjerdøra åpen, men mange biler har det merket tydelig frempå dashbordet også. Så om ikke folk vet det, så må jeg si at de er veldig dårlig opplyst og ikke leser bilens bruksanvisning eller ser på tydelige merker på bilen. Håper du har opplyst henne om det da om hvor farlig det er? Har sett flere airbager sprenge både i biler og utenfor biler pga. jobben, og det er en vannvittig kraft, som heller tar livet av ungene enn å redde dem når de er så små.

Hos oss så får de en sjelden gang sitte foran med avskrudd airbag hvis det er behov for det pga. plassen i bilen og da med riktig bilsikring, men da er det bestandig min egen unge som sitter foran. På skolen vår så har de forbud mot å frakte unger i forseter i privatbiler når vi skal kjøre i skolesammenheng, men det er nok fordi de ikke kan sjekke om airbager er skrudd av og mange aner ikke hvordan dette funker en gang. Og på en del biler som ikke er nye så går det ikke ann å skru av airbagen manuelt med nøkkel eller bryter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat