Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.
Jeg tror ikke du skal ta det så "til deg". Jeg er av formeningen om at når folk ikke spesifiserer helt hva de mener, så snakker de om seg selv. Amor har nok ingen vanskeligheter med å pusle det til, så da skal det bare mangle.
Hun snakker ikke om deg Liven. (tror jeg da 
Jeg tok det ikke til meg - vi møter på det meste. Og for oss er det også en selvfølge å forsøke å få det til. Likevel mener jeg ikke at det er en selvfølge å stille på alt - det finnes foreldre som ikke kan stille. Jeg snakker ikke om de som ikke gidder (naive meg tror at de er i ekstremt mindretall), men om vanlige arbeidende foreldre.
Det er holdningen om at alle gode foreldre stiller selvsagt opp på alt i barnehagen, noen annet skulle bare mangle, som jeg synes er slitsom. Det er ikke allle som kan, uansett hvor mye en vil. Og de møter ofte liten forståelse. Jeg er sikker på at dersom Blondie (for å ta et eksempel) hadde minglet seg litt mere med de andre foreldrene i dag, ville hun hørt at noen snakket om noen som aldri er der. For de foreldrene som alltid stiller, bemerker ofte hvem som aldri stiller. Og ofte spekuleres det i hvorfor.
|