Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-14, 20:54   #1
Alenepappa87
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2014
Alenepappa87 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Presset ut av arbeidslivet

Hei folkens!

Bakgrunnen for at jeg legger ut dette innlegget er at jeg begynner å føle meg en smule hjelpeløs.

Jeg har en sønn med Reaktiv Tilknytningsforstyrrelse, noe som har medført at det har vært satt inn et tiltak med miljøterapeuter for å få han til å fungere normalt i hverdagen. For en stund siden ble dette tiltaket redusert med endel timer i uka, noe som medførte at jeg var nødt til å gå ned i stillingsprosent på jobben. Etter sommeren skal tiltaket reduseres ytterligere (kraftig denne gangen) og det forventes at jeg skal ta meg av all tid utenfor ordinær skole. Dette medfører igjen at jeg blir nødt til å jobbe mindre, og denne gangen tror jeg det blir i så stor grad at det ikke vil være hensiktsmessig for hverken arbeidsgiver eller meg å fortsette ansettelsesforholdet.

NAV har gjentatte ganger sagt at de dessverre ikke får hjulpet meg (annet enn barnetrygd og hjelpestønad) siden det ikke er jeg som er "syk". Ingen nye arbeidsgivere er heller interessert i å ansette noen i min posisjon, siden det er så uforutsigbart hvordan jeg får jobbet.

Har noen tilsvarende erfaringer som dette, eventuelt kjenner systemene godt, og kan hjelpe meg med noen tips og råd til veien videre?

På forhånd takk
Hjelpeløs alenepappa

Alenepappa87 er ikke aktiv   Svar med sitat