Tråd: Digipost
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-14, 21:22   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digipost

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Skandiabanken har også BankID, så du kan bestille det i nettbanken der.

Kan, men det er et innmari pes altså.

Dvs, du må logge inn med KODEKORT for å bestille bankid. Vedved må du antakelig først logge inn med mobilen, og BESTILLE et slikt kodekort. SÅ kan du logge inn med kodekortet, for å bestille bankid, og da får du tilsendt enad et sånt dumt plastkort med koder på.

Og det, det skal jeg love deg blir borte. For du brukte det jo ikke, for det var bare tungvindt, når mobilen funker så mye bedre, og enkere, så når du finner ut du kan få bankid på mobilen vil du bestille det. Så du bestiller nytt plastkodekort så du kan logge inn, for det andre aner du ikke hvor er, du har nå funnet minst tre slike kort, men ingen er det rette, nemlig. Du har sikkert flyttet i mellomtiden, og noe er sikkert i flyttelasset. Du får nytt plastkort, logger inn og bestiller bankid på mobilen. (sistnenvte er her i huset en utopi, det nye plastkortet kom dagen før ynsgtjenta hadde bursdag, og ble ryddet. Siden har ingen sett det. Det er en mnd siden)

Jeg fikk også dette brevet om digipost i går.

Jeg har ikke (fungerende) bankid, og ingen umiddelbare planer om å bruke det. Skatten sjekket jeg for et par dager siden på altinn, ebruker er man da, men digipost har jeg ikke giddet legge to pinner i kryss for å få enda, nei.