Sv: Hvor mye utgjør prisforskjellene når man skal kjøpe en billig sykkel til voksen?
Jeg tenker du fint kan velge begge disse, men det kan se ut til at den dyrere har litt høyere sykkelnivå (uten at jeg har peil). Jeg ville spurt om hvilken betydning punktet om vedlikehold av skivebremsene på den dyrere har. Fagbutikker som dette kan ofte greit gjøre rede for forskjellene og fordeler og ulemper. Det er ikke alltid deres billigalternativer er så mye dårligere, det kan også være store innkjøp som forklarer prisforskjell (men akkurat på de to kan det se ut til at den dyrere er "bedre". Spørsmålet er om det noe en transportsyklist med få km daglig vil merke eller ikke).
Hadde spørsmålet vært sykkelbutikksykkel eller sykkel fra typ Biltema, ville jeg nok gått for sykkelbutikk. for det første scorer sykler fra andre enn sykkelbutikker ofte dårlig i forbrukertester, for det andre er det få muligheter for oppfølging. Sykkelbutikker har ofte tilgang på sykkelverksted som kan bistå hvis noe dukker opp. Det har vi benyttet oss av flere ganger, og noen ganger har småtjenester gått på "service" vi ikke har betalt ekstra for.
|