Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Mei..
Jeg er enig i at man skal være kritisk til det som vises på TV, men ofte blir det fra kritikerene (meg inkludert) lettvint antatt at "her er det noe mer som ligger bak".
Det er noe jeg har sluttet å anta lettvint etter grundig gjennomgang av enkelte saker. Det kan være veldig ulike opplevelser av samme hendelse, men det finnes en del saker som ikke inneholder så mye mer enn det som kommer frem.
Her vet vi ikke mer enn det som er presentert. Det eneste vi kan her er å synse.
Jeg tror ikke barnevernet er tjent med å bli koblet inn i saker de ikke skal og det er et ganske stort problem at barneverntjenesten blir brukt som trussel og maktmiddel både av private og offentlige. Det er ikke slik det skal være.
Kanskje hadde skolen mange gode grunner til å be barnevernet gjøre noe. Kanskje skolen gjorde noe riv ruskende galt. Vi vet ikke, men som foreldre i en slik situasjon står man ganske maktesløs. Jeg har dessverre mistet en del illusjoner om at alt i det offentlige systemet fungerer og styres fullstendig rasjonelt.
|