Sv: Skateboard til niåring (nybegynner)
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Her ble diverse legobokser 7-åringen fikk til bursdagen byttet i skateboard fra lekebutikken. Det funker greit foreløpig, men jeg ser at det kan bli aktuelt å bytte til et bedre brett hvis iveren holder seg. Vi har også kjøpt diverse beskyttelse, men det ser ut til å holde med sykkelhjelm foreløpig. Bør man kjøpe skatehjelm? Beskytter de bedre? Er det andre tips for å holde skategleden opp?
En sykkelhjelm beskytter mest panna, ikke bakhodet som er det man typisk faller på når man skater. En annen ting er at skatehjelmer er designet for å tåle flere trøkker, mens en sykkelhjelm er designet for å ta i mot og trykke seg sammen når man faller på den. Ergo må den byttes ut etter et hardt fall.
Om man kjøper lekebrett anbefaler jeg som sagt å bytte ut bushingen. Ofte er de laget av plast på billigbrett, men de skal være laget av gummi. Jeg anbealer også å ofte bytte hjul, samt lære seg å justere brettet. Man skal kunne holde i hjulene og klemme dem litt ned mot brettet på hver side, slik at man kan svinge ved å lene seg litt over.
Et billig alternativ er jo selvsagt å kjøpe et bittelite pennybrett. Det er jo mer et leketøy enn et skikkelig skateboard, men mange har det gøy med det.
Sist redigert av Tallulah : 25-03-14 kl 12:31.
|