Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-14, 15:16   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærergjerningen, vol. 3789

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tolket tydeligvis kronikken veldig annerledes enn Zoë og Charlie. Det handler vel ikke om at elevene ikke synes han er ok, men om at elevene ikke skal få diktere undervisningen. Å jobbe med relasjonene man har til elevene, kan man fint gjøre uten å bytte ut lekser med filmseeing.

Jeg leser nok ikke kronikken annerledes enn Input,Oslo og Stompa - jeg bet meg merke i ett aspekt ved problemstilingene, dette med popularitet og innvirkningen det skulle ha i en elevundersøkelse. Jeg skriver at jeg ikke nødvendigvis tror at kronikkforfatteren mener at man ikke kan være både hyggelig OG en god lærer - men jeg registrerer at det finnes det enkelte lærere som tenker. Så man kan godt si at mitt innlegg er en digresjon. Jeg tolker mao ikke kronikken - men gjør meg noen generelle tanker rundt klasseledelse.

Og som jeg også skrev - jeg er helt enig i det han skriver.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 27-03-14 kl 15:24.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat