Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-14, 19:36   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Det er klart det er en glidende overgang på IQ-skalaen, det er jo ikke akkurat noen eksakt vitenskap, dette. Det er vanlig å bruke 130 som omtrentlig grense for det man kaller "begavede barn" - men det er klart det er liten forskjell på 128 og 130, og stor forskjell på 130 og 160. Som Katta er inne på, er det ikke sånn at alle over 130 er én type og alle under er en annen.

Grunnen til at jeg trakk inn konkrete tall her var fordi rine spurte om hvor mange "begavede barn" det egentlig dreier seg om, og jeg var nysgjerrig selv også. Jeg ble overrasket over hvor stort tallet var, og tenkte at kanskje flere kunne være interessert i det.