Sv: Dugnadsånd (barnehage)
Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.
Så du synes at det er greit at andre bidrar til deres barn i barnehagen mens dere har det for (selvforskyldt) travelt? Har tanken slått deg at andre familier også må rydde plass til ting som dugnader og at de kanskje må skippe en trening eller et møte for å kunne være med?
Nei, jeg synes ikke det er greit. Jeg synes ikke at det burde være dugnad i kommunalt drevne barnehager. De får penger til drift og vedlikehold via budsjett. Dugnad burde ikke være nødvending. Privat barnehage er organisert annerledes og der aksepterer man å stille så og så mye på dugnad når man takker ja til plassen.
Jeg har i tilegg jobbet den kvelden og den helgen som det var dugnad i fjor og i år. Kan jeg, så kommer jeg på dugnad. Jeg bruker ikke feriedager for å få det til. Har ikke jeg jobb den kvelden dugnaden er så stiller jeg og mannen drar på trening med ungene. Det spørs hva brukerene av hjemmesykepleien ville si hvis jeg pluteslig var borte noen timer i løpet av vakten. Nei, du får ikke hjelp til å legge deg i kveld for jeg må dugnad