Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-14, 13:45   #345
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg er helt enig. Jeg bare tenkte at begge deler blir styrt av hovedsaklig religiøse hensyn. Leger skal få reservere seg av religiøse hensyn (for det er jo religion denne "samvittigheten" egentlig er), samtidig som leger ikke skal kunne reservere seg mot noe som i hovedsak er et religiøst inngrep. Omskjæring av medisinske årsaker gjør man jo allerede. Ergo styres begge deler av religion. På den ene siden legens, på den andre siden foreldrenes.

Jeg ser at denne kronikkforfatteren lurer på det samme som meg:

Sitat:

Oppsummert: Abort? Legar kan reservera seg mot medisinske inngrep av religiøse årsaker. Omskjering? Legar kan ikkje reservera seg mot religiøse inngrep av medisinske årsaker.

For kåmm ån, samvittighetspørsmålet til disse legene er i all hovedsak et religiøst anliggende.

Det er problemer innad i Høie

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat