Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-14, 12:46   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og rosa

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ikke sant? Og jeg har aldri opplevd at folk har himlet og ledd litt beskjemmet av jenter som bare vil ha gutteting - mens jeg har opplevd at det liksom blir enda mindre akseptabelt når små gutter liker disse tingene enn når jenter gjør det. (Og, ja - jeg vet at jeg er n=1)

jeg tenker at det sier noe om hvor lite rom de ulike kjønnsrollene har - også når barna er helt små - og hva slags holdninger vi som samfunn har til (det vi definerer som) jentegreier.

Food for thought.

Jeg synes det er hjerteskjærende (sett utifra et i-landsperspektiv) at min lille fireåring har justert sine følelser etter omverden og ikke lenger føler seg komfortabel med å velge de fargene han synes er finest. Han elsker glitter og rosa paljetter, står med stjerner i øynene og ser på, men han vet at omverden ikke er klar for sånt, for mammaene og pappaene til andre små barnehagebarn har bestemt at rosa passer seg ikke for en gutt, og det har de sannelig latt sine små få vite, også. For hvor har de små det ellers fra?