Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-14, 11:42   #77
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jenter og rosa

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Men hvorfor er det mer godtatt å tvinge lillesøster til å bruke storebrors blå dress fordi man ikke vil kjøpe ny, mens det er helt uaktuelt å tvinge lillebror til å bruke storesøsters rosa?

Vi har tygget kamel på området selv, og selv om jeg gjerne skulle ha sagt at det ikke er noe problem her så er påvirkningen utenfra såpass kraftig at jeg valgte å ta minste motstands vei og skaffe en brukt dress som ikke var rosa da guttungen lå på gulvet og hikstegråt over at "Jonatan sier at det er jentedress!"

Fordi praksis er noe annet enn en kjønnsløs idealverden, og vi ønsker ikke å sende ungene våre foran som noen martyrer i dette. Jeg tror dessuten de fleste sjonglerer og arver så godt de kan i mye, men finner andre løsninger på det som blir for 'jentete' eller 'guttete', slik at totalen blir bra.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men sånn seriøst; er det virkelig så mange som ikke synes det er betenkelig at 3 år gamle jenter går på turn i klær for å føle seg fine, som attpåtil hemmer dem fysisk? Jf turn jeg har fortalt om der de fleste går med store tyllskjørt i flere lag med paljetter (altså ikke en enkel rosa turndrakt med kort kappeskjørt)? Er det SÅ viktig at man skal få bestemme selv at selv motoriske aktiviteter får legges på hylla (selv om de er til stede fysisk) fordi utseendet tross alt er viktigst?

Jo, snodige greier. Ellers har vi testet både turn og dans da eldste var 3-4 år, og hun var lite motivert generelt, så da hadde verken tyll eller annet hjulpet.

Minste har ellers ikke startet på idrett, men skal visst på allidrett til høsten, og skal ha shorts som sin bror. Det er hun klar på allerede nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat