Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-14, 09:06   #31
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Her har du fått mange nyttige innspill, så bra!! Jeg heier på deg, og fikk gåsehud i går da jeg leste innlegget ditt! Jeg kom selv rett fra øvelse med mitt gamlis-korps, folk fra midten av tredveårene til oppe på syttitallet, verdens aller beste hobby!! Jeg er høy på musikk fortsatt!

Sjekk NMF lokalt, kulturskolen og skolen, evt. sammen med naboskoler. Finn ut hva som ligger igjen etter det nedlagte skolekorpset. Start enkelt! Jeg sender deg PM med navn på en superflink fyr som reiser rundt og hjelper etablerte korps med drift og mye mer, han kan sikkert bidra med noen mer konkrete tips.

Det er jo dirigenter/-spirer "bak hver busk" nærmest innen en radius av ti kilometer fra der dere holder til, burde være mulig å finne noen som kan engasjere seg i oppstart der. Hva med samarbeid med voksenkorpsene i området? De trenger alltid større rekrutteringsgrunnlag.

Åh, så utrolig bra!! Korps er for alle!