Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps
Jeg støtter meg til de andre og heier, Harriet. Det er jo et stort musikkmiljø i byen deres, så en dirigent må det vel være mulig å få tak i. Korpsforbundet er helt sikkert hjelpsomme, og ting som uniformer og slik kan man jo ordne veldig greit i starten, det funker med collegegensere med trykk og blå eller svarte underdeler. Hos oss har både jenter og gutter bukser, det letter uniformslogistikken veldig.
Dere trenger noen ildsjelforeldre (dvs. du og de du klarer å få med deg) til å dra dette i gang og en dirigent. Hos oss får de fleste barna undervisning på instrumentene sine fra Kulturskolen, det bør du sjekke ut om er mulig hos dere også. det er lettere for dirigentene når barna får skikkelig musikkundervisning av instrumentlærere.
Og så er det selvsagt sånn som sies lenger opp her - det er ikke så himla intensivt for foreldre å ha korpsunger. Vi har valgt å ha loppemarked to ganger i året - det finansierer driften av korpset og gjør at vi kan holde foreldreinnbetalingene (både semesteravgifter og egenandeler til turer og seminarer) på et lavt nivå, slik at det skal være mulig for alle å være med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|