Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-14, 09:29   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Herlighet ... Breaking Bad tar kaka (spoilers)

Jeg kan ikke begripe den reaksjonen, jeg heller. Jeg er enig i at det er en tidvis fæl serie, og at siste sesong rev skikkelig. Men for det første synes jeg det er helt utrolig bra, og for det andre synes jeg det som skjer i siste sesong er en helt rimelig og naturlig konsekvens av de foregående sesongene. Hvis man synes det er et brudd der, og at de tidligere sesongene har basert seg på "spennende løsninger", så føler jeg at man har sett en annen serie enn jeg har.

Walter utviklet seg til mer og mer av et entydig monster i løpet av serien, han har kastet fra seg det meste av menneskeligheten og alt av ydmykheten, han har drept og manipulert og truet og syntes han hadde rett til å gjøre det, og han har en vanvittig arroganse der han virkelig tror at han er smart nok til å slippe unna med hva som helst, og at alle andre bare er brikker i hans spill. "Løsningene" hans har vært intelligente, men alltid uten tanke på hensyn til andre eller på hva langtidskonsekvensene ville være. Før eller senere måtte det kræsje, før eller senere måtte det gå så grundig galt at han innså sin egen hybris og sin egen skyld i alt det fryktelige. Når Hank blir drept er det første gang Walt virkelig innser sin egen feilbarlighet og forstår at han har satt i gang mye mer enn han kan kontrollere - men det kommer ikke ut av det blå, dette er noe som har bygget seg opp i alle fall siden han lot Jesses kjæreste dø mens han stod og så på.