Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-tråd.
Opprinnelig lagt inn av Acino, her.
Nå bryter jeg litt inn med ett sidespørsmål: Finnes det altså bakovervendte seter som har plass til ett lengre barn enn det britax higway 2 har(nå ble jeg litt usikker på om det var higway det heter, rent bakovervendt til 25kg men Klumpen holder på å vokse ifra det i lengden). Vi er snart der at vi må ha ny stol vi også, iallfall for den ene. Trodde fremovervendt beltestol ble neste logiske valg, men om der finnes gode bakovervendte som passer så store barn så vil jeg gjerne vurdere det.
Belogic er til 25 kilo, Plus-testa og har plass til lange barn. Kan jo være verdt å prøve ut. Som nevnt merker vi stor forskjell på Belogic og Hiway II til vår fireåring.
Vi kommer til å bruke Belogic i hovedbilen vår så lenge som mulig, og så bytte til beltestol i den andre bilen når setet der er fravokst, tenker jeg, for den vil ikke være så ofte i bruk etter hvert. Vi vil altså ha bakovervendt lengst mulig, men kommer nok ikke til å bytte til annet bakovervendt for en hver pris likevel, liksom. Kanskje det blir ny Belogic til nummer to, men han er en del lavere enn broren ennå og sitter greit i Besafe Kid X3 med isofix, det var mer praktisk uten forankringsseler der han sitter. Kanskje storebror uansett må snus før han kan arve, vi får se.