Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-07, 16:33   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking når man er pasient på sykehuset

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette med at røyking er en risikofaktor ... Vel, jeg synes det er synd at helsepersonell "gnager" på dette til pasientene. Tanten min døde av KOLS og hun "fikk høre det" av en av kirurgene - grusom opplevelse for henne. Selvfølgelig er det sant at røyking er helseskadelig, men nå hadde hun jo sluttet, og da er det jo ikke noe å gjøre med at man har røykt i 30 år. (Moren min sluttet etter at hun døde faktisk, det gjør noe med en å se at folk har så store problemer. KOLS er en grusom sykdom etter min mening.)

Det sier seg selv at man ikke sier sånt til en som har sluttet å røyke og som lider av en dødelig sykdom. Det blir jo som å gni det inn "i told you so".

Når de derimot ikke har sluttet, så blir det litt annerledes. Det hører vel med til sjeldenhetene at noen preker overfor denne gruppen, og det får i såfall stå på den personens regning, men som helsepersonell, og på de fleste sykehus (som faktisk er røykfrie), så bør man fremme god helse ved å ikke trille ut pasienter som er så svake at de ikke klarer det selv, og man bør ikke ha røykerom da det berører de ansatte.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat