Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-14, 21:17   #1
Natali
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2014
Natali har et hav av muligheter foran seg
Standard

Folk som tror de vet alt best! Og har en dårlig holdning mot en

Hva er det med folk som er så ekstremt hypp på å komme med råd til andre.- gjerne i et surt tonefall

«Du vil angre deg om du ikke benytter anledningen til å studere i utlandet nå, det kan jeg love deg, kom ikke til meg og klag når du angrer deg som en hund etterpå»

«jeg synes dere bør vente med boligkjøp, har dere det ikke bra nok der dere leier nå! noen blir aldri fornøyd, dere bør ta dere sammen og prøve og gjøre der dere bor nå til et hjem»

«gravid nå igjen, ja ja det er det er dere som kommer til å angre dere for at dere ikke tok abort!»

«hvorfor takket du ikke ja til jobbtilbudet, du passet så godt til og jobbe der, og du kommer GARANTERT ikke til å få lignende tilbud igjen, det er jeg helt sikker på men, men det er ditt valg jeg skal ikke si noe jeg. Jeg skal ikke si noe jeg altså, men det er veldig dumt av deg og takke nei. Du må være JÆVLIG DUM for å takke nei for å si det sånn. Men jeg skjønner jo det at det er du som bestemmer dette og jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt. Det er jo ditt valg. Og du hører ikke på mine råd så»

«skal dere kjøpe en HEST TIL!? Var ikke det bra nok med de 4 hestene dere har da? kan ikke dere være fornøyd med dem! det blir jo rene dyrehagen hos dere nå, hvor mange dyr har dere høner hunder og hester, dere har jo 11 dyr. Skal dere starte dyrebutikk da eller!»

Har merket meg at folk som kommer med slike RÅD, lite hyggelige sådan, er folk som ikke kjenner meg, gjerne en bekjent av en bekjent. Bortsett fra at ett søskenbarn er ekstrem på og komme med sure kommentarer. Mitt søskenbarn hun vet så lite om oss, i tillegg så kan hun lite om hvordan ting er i dag. Hun skjelte meg eksempelvis ut fordi jeg hadde kredittkort.

«ja ja dere kommer til å bli gjeldsslaver og det kommer til å ende opp med at dere må selge huset, og da burde dere ikke klage til meg, men huske hva jeg sa osv» (som om vi noen gang har klaget til henne om vi har et problem. Det har vi aldri gjort.)

Ofte så legger de mange ord i munnen på en også. eksempel «et barn til? Dere burde jo være takknemlige for at dere har 2 friske barn,» ehh vi er selvsagt takknemlige for at vi har 2 friske barn..

Synes sure kommentarer er vanskelig for vet ikke hvordan gripe det an i hele tatt! Synes også det er veldig ekkelt om andre kritiserer personlige valg i en sint og bedrevitende fremtoning.

Hva vil folk som kommer med slike "råd" på en slik måte?

Hvordan ville du grepet det an om noen sa noe lignende til deg?

Natali er ikke aktiv   Svar med sitat