Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-14, 18:23   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Klart man må ha like regler for alle hunder, og, ikke minst, for alle hundeeiere på offentlige steder. En ting er at det ikke finnes hunder som er universelt "allergifrie". Det finnes ikke hunderaser som fungerer for alle allergikere, selv om det finnes hunderaser som fungerer for mange allergikere.

En annen, og minst like viktig ting, er at andelen idioter er like stor blant hundeeiere som blant andre folk. Det er ikke grenser for hva dumme eller uvitende hundeeiere tror om hunden sin i forhold til verden rundt: "Ikke vær redd, han er så snill så", "Neida, ingen er allergisk mot hunden min", "Bare la ham snuse på deg, så blir dere snart venner" og favoritten "Jeg sprayer ham med kald te før han skal ut, og da blir ikke allergikere syke"(!).

Poenget mitt er at det finnes masse folk som tror de er flinke til å ta hensyn, men som enten ikke har peiling eller er for dumme/selvopptatte/late/whatever til å skjønne at det de sier og gjør ikke er sant, ikke virker eller er feil fremgangsmåte.

Og siden restaurantbetjeningen eller de ansatte på kjøpesenter ikke kan gå rundt og vite alt om alle hunderaser (eller alle hundeeiere), er selvsagt det eneste fornuftige og enkelt og greit forby hunder på steder der det er viktigere at mennesker kan ferdes fritt enn at hunder kan være med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat