Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-07, 12:14   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Pelen: Jeg ville sørget for å dokumentere dette - gjerne med en anmeldelse hvis det ikke er noe naboskap å tape - slik at dere kan kreve erstatning hvis trærene dør. Naboene burde kanskje også dekke utgifter til gjenoppliving av trærene? Jeg ville forresten seriøst vurdert å ta det opp med dem personlig i stedet for å legge lapp i postkassen.

Takk for link. Problemet er jo at vi ikke kan vite helt sikkert til 100 % hvem det er. Hadde vi vært klare over det så hadde jeg lovet det ag Pelenmannen hadde banket på der i går kveld. Den diskussjonen hadde jeg gjerne hørt, han er veldig flink når det gjelder slike ting. Jeg tror at det ene træet hadde gått som "nytteverdi" eller lignende. Jeg vet at naboen som har resten av "alléen" hos seg har fått noe skrevet om dette hos byantikvariet (huset der er fra begynnelsen av 1900-tallet og egentlig så omhandler det mest huset, men alléen er kommentert).

Det er bare så utrolig skuffende at noen kan gjøre noe slikt.

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg er faktisk regelrett sjokkert over hvordan enkelte tar seg til rette. Du har fått mange gode råd her i tråden og jeg håper virkelig at dere får reddet trærne og "tatt" synderne. Slikt gjør man bare ikke.

Ja, nå har vi i vært fall blitt fast bestemt på at vi skal redde trærne, det har jo bare gitt motsatt effekt mot det naboene ønsket. Hadde de spurt oss så hadde det som sagt vært helt greit med to av trærne (og det tredje kunne toppes så at de fikk sol på terrassen).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat