Sv: Sovemedisin til barn med ADHD
Tusen takk for svar dere, blir og ta kontakt med BUP med en gang ferien er over, for har fått lite informasjon fra dem.
Hadde egentlig tenkt og skrive en lang tekst til dere angående vår sønns søvnproblemer.
Men dere tok jo problemstillingen helt på kornet uten noen forklaringer!
Ser ut til at søvnproblemer og ADHD er riktig så vanlig .Det viste ikke jeg. har ikke fått noen informasjon om det så trodde det var uvanlig.
Vår sønn byttet til andre medisiner for 9 uker siden. Han fikk søvnproblemer etter det. På BUP sa de at han kunne få søvnproblemer av bytte av medisin, men at det bare ville vare i en overgangsfase og da fra 1 til 2 uker. Vi så derfor ikke søvnproblemene vår sønn har nå i sammenheng med medisinen.
Vår sønn våkner også opp igjen flere gager på natten så tror nå, at det er medisinen.. Men vi får snakke med BUP igjen. Og jeg tror nå kanskje at det vil være lurt og prøve melatonin for vår sønn har begynt å bli veldig stressa på det at han ikke får sove, (altså at han gruer seg til og legge seg fordi han tror han ikke vil få sove,)og for å få tilbake en naturlig døgnrytme.. -det skal vi ta opp med BUP.
Er veldig glad for alle rådene fra dere Følte vi hadde gått tom for ideer, så jeg følte meg ganske motløs i dag tidlig. Men nå har vi mange tips på lager og nye ting og prøve ut. Håper det går bra og snakke med BUP! og den kuledynen hørtes veldig behagelig ut!

|