Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-14, 22:02   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Kvinners ansvar med tanke på å opprettholde tradisjoner i vår kultur

Det er tråder på forumet om kvinner og sykemelding. Så nærmer det seg 17. mai og vi fokuserer på bunadskjorter og bunadsko. I tråden om kvinners sykemeldinger blir det påpekt at mye av det vi kvinner sliter oss ut på egentlig ikke er nødvendig å gjøre.

Jeg bare lurer på en ting. Skal vi ikke bare droppe å styre med 17. mai, bunader, adventskalendere, jul, barnebursdager og påskeegg? Såvidt jeg kan se er dette elementer i vårt kultur som kvinner tar en uforholdsmessig stor del av ansvaret for. Vi styrer og stresser. Er det verdt det? Er det nødvendig?

Selv er jeg glad i både julefeiring, 17. mai og bursdager altså, men ønsker vi å opprettholde disse tradisjonene, så er det kanskje behov for å anerkjenne at det er en jobb som må gjøres og at det må være en viss rettferdighet i hvem som utfører denne jobben? Eller?

Sist redigert av Nooria : 24-04-14 kl 08:27.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat