Har ikke sett noen tråd for det nye året enda, så jeg starter herved ballet:
1. 1/1: Frost. Kino. Fin familiefilm som vi koste oss med alle sammen.
2. 1/1: Alene hjemme 4. TV-film. Den dårligste av de fire filmene. Bare for å skumme fløten, med bare nye og dårlige skuespillere som liksom skal fylle rollene til originalene. Ikke bra.
3. 1/1: Super Mario Bros. TV-film. Så denne sammen med tolvåringen. Vi var enige om at den ikke var verdt å se, men så den ferdig allikevel av prinsipp.
4. 3/1: Hjelp, vi er i filmbransjen. TV-film. Denne var rett og slett dårlig!
5. 4/1: Super Buddies. Viaplay. Nå er kanskje konseptet med søte valper dratt ut litt for langt.
6. 4/1: Black Swan. TV-film. Bra film, god dansing, men litt forstyrret, ja?
7. 5/1: En shopoholikers bekjennelse. TV-film. Denne hadde jeg visst sett før, men det tok litt tid før jeg kom på det. Romantisk film.
8. 10/1: Milk. TV-film. God film om homofiles rettighetsforkjemper Harvey Milk.
9. 12/1: Tørk aldri tårer uten hansker. TV-serie i 3 deler. Vond, vakker, øm, brutal og ærlig om unge svenske homofile menn fra aidsens "barndom". Tårene renner hos meg hvertfall. Les gjerne bøkene først også! Men serien er ganske så tro mot bøkene.
10. 18/1: Stor ståhai. Netflix. Reprise til ære for husets yngste.
11. 18/1: Mer ståhai. Netflix. Lurt...trodde dette var en oppfølger, men det var det ikke. Grei nok barnefilm da.
12. 18/1: Safe Haven. Cdon. Denne var fin, romantisk, spennende og med en tvist på slutten. Måtte jo grine litt da!
13. 24/1: Jeg er din. DVD. Fin norsk film, med ikke uvanlig manglende "happy ending".
14. 25/1: Vann til elefantene. TV-film. Denne var fin, skulle gjerne lest boken også.
15. 26/1: De utrolige. TV-film. Denne trodde jeg at jeg hadde sett, men det hadde jeg altså ikke. Likte den godt.
16. 26/1: Historien om oss. TV-film. Willis og Pfeiffer, i en film jeg ikke har fått med meg. Så ikke helt fra starten, men likte den veldig godt som romantisk film.
17. 26/1: Kongens tale. TV-film. Fin film.
Februar
18. 2/2: Livet. DVD. Standup-show med Jonas Gardell. Synes ikke denne var noe særlig morsom, selv om jeg elsker bøkene hans og show jeg har sett før. Mulig han nå er blitt for alvorlig for meg til at jeg liker hans standup?
19. 2/2: Mennesker i solen, en dommedagskomedie. DVD. Hehe, mye Gardell på meg for tiden, men dette var en morsom film, skulle nesten tro den var norsk, for den var litt typisk tragikomisk. Var jo også gode norske skuespillere da!
20. 8/2: Som du ser meg. DVD. Kritikerrost norsk film...jadda, den var langtekkelig og uten poeng igrunn!
21. 9/2: Pensionat Oscar. DVD. Gammel svensk film, Jonas Gardell som manusforfatter. Han skriver om mennesker som ikke har det helt bra og at det ikke er så bra under fasaden. Fin film i grunn.
22. 9/2: Phantom of the opera. TV-film. Flott musikk og fin film.
23. 11/2: Mordene i Fjellbacka - Havet gir, havet tar. TV-film. Grei krim.
24. 14/2: Mordene i Fjellbacka - Strandriderne. TV-film. Fortsetter i samme sjanger.
25. jan: Mordene i Fjellbacka - Venner for livet. TV-film. Hadde visst sett denne og glemt å skrive den opp. Mangler bare den siste nå som blir sent på mandag el. tirsdag neste uke.
26. 21/2: Monsteruniversitetet. Viaplay. Denne var grei nok, men Monsterbedriften var nå bedre da.
27. 22/2: Uskyld. DVD. Bra film, som har fått utrolig gode kritikker. Jeg var kanskje ikke enig i alle terningkast 6, men ville nok ha gitt den en femmer.
28. 22/2: Mission Impossible: Ghost Protocol. Blu-ray. Drivende høyt tempo, og Cruise holder fortsatt koken. 
29. 23/2: Greenberg. DVD. Litt mer alvorlig enn vanlig fra Ben Stiller, men en ok film.
30. 23/2: Case 39. DVD. Denne var ond og creepy og rett og slett akkurat så skummel som en god grøsser skal være.
31. 26/2: Mordene i Fjellbacka - Lysets dronning. Nå har jeg fått sett alle. Denne var av de bedre.
Mars:
32. 11/3: The Internship. DVD. Gode skuespillere, og filmen har noen høydepunkter ("rumpeldunk-kampen"), men litt for mye Google-forherligelse.
33. 13/3: Fly. Blu-ray. Denne fenget faktisk ikke noe særlig for noen i familien. Det er bare Cars som er originalen!
34. 13/3: Små citroner gula. TV-film. En perle av en film, akkurat som boken var nydelig!
35. 15/3: De tøffeste gutta. DVD. En film som tolvåringen ikke ville se fordi den så teit ut, men jammen fenget den alle i familien gitt!
36. 22/3: Home Alone 5. Cmore. Jammen var dette en forholdsvis ny film (2012) i samme serie som de andre, men med ny familie. Denne var ikke verst!
37. 22/3: Percy Jackson og Monsterhavet. DVD. Så denne med tolvåringen. Helt grei film i "Harry Potter-stil"
38. 22/3: Mud. DVD. Denne var bra og handler om troen på kjærligheten!
39. 28/3: Detektiv Downs. DVD. Småmorsom film, men vi bommet vel litt på aldersgrensen må jeg innrømme (lånte fra biblioteket og de hadde tapet strekkoden over aldergrensen, jeg trodde det var 7, med det var visst 11)
. Vel, de syntes det var litt pinlig å se en naken rompe på horestrøket (fikk ikke med seg avsugningen!) og det var "æsj" å se noen som strippet! Og alle barna snudde seg vekk når detektiven hadde sex med "klienten" selv om man ikke så noe så var jo lydene der. Og det er vel ikke alt man vil se sammen med sine foreldre som tolvåring heller...men alt i alt en grei film, som nok passer best for den intenderte aldergruppa og oppover!
April
40. 5/4: Noah. Kino 3D. Flott film!
41. 13/4: Hypnotisøren. Cmore. Likte filmen, den var spennende, men lite tro mot boken dessverre.
42. 14/4: Vildanden. Tv-opptak. Amerikansk versjon. Greit å oppdatere seg på litt gammel Ibsen.
43. 14/4: Chocolat. Cmore. Og hvorfor i all vide verden har jeg aldri sett denne før. Nydelig film!
44. 14/4: Spis, sov, dø. Cmore. Svensk film om arbeidsløs ungdom i Sverige. Ikke en spesielt stor film, men holdt meg med allikevel. Hva annet skal man gjøre når man er nyoperert...
45. 14/4: The woman in black. Cmore. Når jeg klarte å se forbi det at hovedpersonen var "Harry Potter" så var dette faktisk en utrolig bra grøsser! Satt i helspenn!
46. 14/4: Friends With benefits. Cmore. En skikkelig feelgood, morsom, romantisk film! Skal ikke skue hunden på hårene mer, nå liker jeg faktisk Justin Timberlake litt.
47. 15/4: Thor. DVD. Gjensyn, nå med tolvåringen. Og greit å se igjen før oppfølgeren kommer i hus.
48. 15/4: Crazy, stupid, love. Cmore. Herlig romantisk komedie.
49. 15/4: Ekstremt høyt, utrolig nært. Cmore. Vakker film om en gutts søken etter å ha mistet sin far i 9/11.
50. 16/4: Flaskeposten. TV-opptak. Jeg visste det var en grunn til at jeg hadde utsatt og utsatt å se denne filmen. Dette ble tårevått!
51. 17/4: Doktor Proktors Prompepulver. Kino. Delte meninger om denne. Mannen og eldste som digget boken, syntes filmen var kjedelig. Jentene som ikke har lest boken syntes den var kjempemorsom. Jeg synes selv den var midt på treet.
52. 17/4: Mordene i Sandhamn. TV-serie. 2 hele sesonger (6 episoder). Trodde det var nr 1 og 2, men viser seg iflg. imdb.com at det er 1 og 3! Men kan ikke se at TV2 har sendt den midterste?
53. 26/4: Thor - The Dark world. DVD. Denne fenget ikke meg så mye, men tolvåringen likte den.
54. 27/4: Last Vegas. DVD. Herlig film om aldrende menn, en litt mindre heseblesende versjon av Hangover, men like så humrende god.