Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-06, 09:02   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Det har vel kommet ganske klart fram , for eksempel på NM, at man ikke synes noe om dialektbruk og at man ikke ønsker det på forumet. Da regner jeg vel ikke med at det er noe bedre her, hvor tross alt alle de flinke er samlet. I lys av dette blir denne tråden en form for avansert mobbing - synes jeg.

Vel, jeg fikk ganske mye pepper når jeg på NM sa at jeg synes personer som skriver intelligent virker mindre intelligente. Jeg sa ikke at jeg trodde de var det, men de framsto som mindre intelligente. Jeg fikk pepper fra ganske mange av dem som du betegner som "de flinke".

Når man skriver på nett man være klar over hvordan man framstår. Akkurat som de aller, aller fleste har et nogenlunde bevisst forhold til hvordan de framstår visuelt, i levende live.

Akkurat som hvis jeg søker en jobb med streng kleskode som jeg er superkvalifisert for, så gjemmer jeg ikke det bak grønn silkebluse og lilla leopardskjørt, tyggende på en kjempediger tyggis. Jeg vil mest sannsynlig ikke bli oppfattet som riktig for jobben. Det betyr ikke at jeg ikke er det.

Dialektutsagnet mitt var selvfølgelig en spissformulering, men er det virkelig fullstendig galt å være bittelitt bevisst på hvordan man presenterer seg selv?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat