Sv: Hva koster det å få noen til å ta badet for oss?
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Vi pusset opp bad på 7-8 kvm i kjelleren, husbonden gjorde alt selv sammen med svigerfar (som har våtromssertifikat). Valgte billigste løsninger på alt; våtromsplater på veggene, servant på supersalg, do fra finn (ubrukt ), dusj kjøpt på messe, belegg på gulvet. Totalen (dvs matrialkostnadene) ble under 20 000 kr.
Jeg tror ikke det er mulig å gjøre det stort billigere enn det. Prisgrensen oppad tror jeg ikke eksisterer. Tror det er viktig at man tar noen vurderinger av hva som egentlig er nødvendig, og hva som er gammel vane. Flis er noe som kan trekke opp prisen både i innkjøp og arbeidstid, og jeg syns det er både mer behagelig og hygienisk med glatt gulv og vegger. Dusjing på vegg er å be om problemer, så det er verdt prisen å kjøpe et kabinett. Men det er ikke nødvendigvis lurt å kjøpe et avansert med radio og mange dyser, der er det mye som kan gå istykker på kort tid.
Jeg liker våtromsplater og glatt gulv er helt kurat ja. Treger ikke radio i duskabiettet, men gjerne... vel, det vi har faller fra hverandre, dørene er ikke gode, og selve dussjegefestet er ødelagt... det skal ikke mye til å gjøre det bedre
Både for ungene og mannen vil vi ha badekar, men vi tenker ikke massasjebad, eller digert hjørnekar (det hadde vi på vårt forrige bad, som nok VAR 20 kvadrat, men her er ikke plass)
Vegghengt do er ikke et supermust, men greit å få vaske under. Nytt toalett uansett. Dette er litt preget av tidens tann