Sv: Preget festing og moro din ungdomstid?
Jeg var av den heller stillferdige skolelys-sorten, gitt (surprise, surprise). Var skikkelig anti-alkohol til jeg var 18 (men siden gikk det bare nedover ). Tida fra 16 til 20 ble veldig preget av mitt første langvarige forhold - jeg var sammen med ungdomskjæresten i fem år, og hadde min debut som 16-åring på 50-årsdagen for tyskernes invasjon i Norge. Utagerende festing har jeg nok bare bedrevet noen få dager i russetida. Da hadde kjæresten midlertidig forlatt meg, og det gikk virkelig for seg (etter min målestokk, da).
Jeg liker godt å være på en snurr, men det henger jo ikke nødvendigvis sammen med "hard" festing. Ettersom jeg har vært i et forhold mer eller mindre sammenhengende siden jeg var 16, har jeg aldri rotet noe særlig rundt. Noen ganger har det vært et savn, men jeg er nok ikke av dem som hadde et uttalt behov for å "rase fra meg" før jeg ble etablert. Jeg anser det ikke som noe must å ha vært ung, vill og dum før man får barn. Nå ble jeg (ufrivillig) så gammel som 33 før jeg ble mor.