Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-14, 19:44   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?

Nei.

For meg er det det samme som å si ja til joggebukse i 17. mai-toget eller i selskap.

Å kle seg etter anledningen (ikke innenfor unødvendige strenge rammer, dog), er definitivt en kamp jeg tar. Men sånn har det alltid vært, og guttene tar det som en selvfølge at de må ta på seg penklær og ikke favorittklær og -sko når det er en spesiell anledning. Vi diskuterer gjerne hva som kan passere som "pent", det må ikke være de klærne jeg synes er aller finest, og jeg ser på ingen måte fullstendig bort fra komfort, men guttene vet at de pynter seg av høflighet og respekt for jubilant/anledning og at det er Fin Ting.

Jeg synes forøvrig slett ikke det er gammeldags å hjelpe barna til å skjønne viktigeheten av å kle seg for ulike anledninger. Skikk og bruk-regler endrer seg i takt med tiden, og det er helt fint. Men Converse til bunad gjør antrekket casual - og casual er man på vanlige dager. Man kler seg ikke bare for seg selv.

Sist redigert av Pebbles : 08-05-14 kl 19:58.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat