Sv: Dugnadsånd (barnehage)
Jeg syns for så vidt det er greit å kunne betale seg ut av dugnader, men jeg ser et aber med det også. Jeg ser for meg at f. eks. alenemødre med to jobber vil kunne føle seg litt mellom barken og veden.
Opprinnelig lagt inn av Lindamor
Jeg foreslo en sum på 500 kr. Det burde dekke det koster å leie inn en ungdom eller noen andre i 2 timer til å utføre den jobben til den som ikke stiller. Det skulle ikke være behov for fagfolk. Hvis det er behov for fagfolk, for å gjøre jobben, så gjør man et arbeid på dugnaden som ikke bør gjøres av foreldrene i utgangspunktet.
I tillegg så er det alt ekstraarbeidet med å finne noen som er villige til å gjøre det for noen hundrelapper. Det er tid jeg faktisk helst ser at barnehagepersonalet bruker på mitt barn enn i telefonen.
Jeg skjønner ikke hva som er så pyton med dugnader jeg da. Noen timer i året er ikke akkurat mye å ofre. Og syns man det er lite effektivt organisert, vel, så kan man faktisk ta ansvar å gjøre noe med det også.
Jeg syns det er hyggeligere å gjøre det i felleskap, men kan jeg ikke stille opp ser jeg ikke noe problem i å få utdelt en oppgave jeg kan gjøre på et senere tidspunkt.
Menmen, jeg er jo sosialist som syns det er OK å gjøre en innsats for felleskapet.