Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-07, 21:35   #90
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd (barnehage)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det igjen kommer an på størrelse. Vi bor i en bygård hvor det lønner seg å ha dugnad, og at vaktmesterjobben går på rundgang. Det ville blitt ekstremt mye dyrere å leie inn eksterne vaktmestertjenester. Sånn vil det ofte være for en barnehage også.

Som jeg sier så er jeg ikke totalmotstander av å betale seg ut av dugnader, men jeg liker ikke tendensen. Jeg er for øvrig enig med Apan.

Og jeg er enig tilbake. Det er tendensen jeg ser som hovedproblemet her, ikke enkelttilfellene som ikke kan eller som ønsker å betale isteden.

Det er forøvrig helt klart at det vil ta tid å organisere ekstern innleie av folk, følge opp oppmøte, betale ut lønn etc etc, når dette skal skje med enkeltpersoner, der antallet er avhengig av hvor mange som ikke kommer. Det tar også tid å følge opp innbetaling fra dem som ikke møter, tipper jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat