Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-14, 10:32   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et skadedyrfirma i Oslo? Fort?

Å, oppdaterte jeg ikke denne? Det var nok ren traumefortrenging.

Joda, rottefangeren kom, kikket under sokkelen på kjøkkenet og åpnet opp og så i den "boksen" som inneholdt røret mellom første og andre etasje, fant rotteekskrementer, satte ut feller og gift, etc.

Da jeg kom og skulle legge meg om kvelden så sitter mannen i senga og sier så lett og fornøyd: Hør den lyden! Den gikk akkurat i fella, men den er visst ikke død! Den skriker og herjer der inne! (2 meter fra senga mi, inni veggen, altså. Lukket inne, men lyden....!)

Jeg så akkurat ut som dette:

Styrtet ut, smelte igjen døra, la meg i senga til datteren min og sov der.

Neste dag ringte jeg rottefangeren som kom og fikk tak i krypet. Det var ikke lett, for det var trangt der inne, og han måtte konstruere en slags hengeløkke av ståltråd for å få den ut.

Etter et par år med rottegift rundt huset og null rotter å se så kansellerte vi avtalen. Men for ca et år siden kunne min man fortelle at nå var det dyr her igjen. Fortsatt inne i sokkelen på kjøkkenet, ikke ute "fritt" i selve huset. Men lell. Denne gangen kom rottefangeren samme dag, fikk satt opp feller og lagt ut gift. Jeg fortalte ham om episoden fra sist og sa at "jeg kan gjerne fjerne en død rotte selv, men blir det som sist så ringer jeg, altså!"

Hvis noen klarer å finne kaffestuggubloggen fra 9. april (eller 8.?) i fjor, så kan dere lese den malende beskrivelsen av hvordan det var å stå opp og høre den umiskjennelige lyden av en skrikende og herjende rotte som føyk rundt i sokkelen under kjøkkenbenken. Klokka var 5, jeg skulle løpe langtur før jobb, og jeg plugget musikk i ørene, hentet meg mat LYNfort, og rømte.

De neste to timene tenkte jeg bare "hvor tidlig er for tidlig å ringe rottefangeren?!?!?", og klokken 7 holdt jeg ikke ut lengre.

Da vi kom hjem var dyret borte. Og siden har vi ikke sett noen. Vi har funnet adkomstveien, tettet den, ryddet bort det som var å hjemme seg under, og det står rottegiftbokser ute.

Måtte det vare.

Oslo Skadedyrkontroll var det forresten vi brukte.

Nå, det var vel closure'n sin, det?

More than you bargained for?