Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-14, 20:01   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Førstehjelpskills] Reponering av brudd

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg tror ikke jeg er sånn veldig begeistret for tanken at hvemsomhelst skulle reponert et stygt brudd hos meg.

Da ville jeg heller bedt de vente til ambulansen kom som har erfaring på det punktet. Det er ikke alltid en smal sak å smelle bruddet tilbake på riktig plass for å si det sånn, og du skal ha litt peiling på hva du gjør, samtidig som pasienten burde bedøves.
Om ikke pasienten er dritings, for da er det bedøvelse nok gitt. :btdt:

Hvordan da? Hvordan i all verden skal man greie å gjøre noe feil? Det lurer jeg oppriktig på.

Grunnen til det er at typisk så står det i ambulanse og førstehjelpsbøker at man skal være forsiktig med å reponere, mens vi instruerer våre studenter og turnusleger at de skal reponere selv om de aldri har gjort det før.

Og jeg har diskutert med masse ambulanse og Røde Kors-folk om hvilke argumenter som skal støtte det at man ikke reponerer åpne brudd og jeg har til dags dato aldri hørt et argument som er relevant. Men jeg vil jo gjerne være åpen for innspill.

Hadde jeg brukket leggen og den har stått i vinkel så hadde jeg selvsagt villet ha leggen strekt ut. Selv om den som skulle gjøre det ikke hadde gjort det før.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat