Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-14, 15:21   #63
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hva regnes som voksenbackup?

Jeg var helger hjemme alene fra jeg var 13 år. En venninne bodde sammen med meg de helgene. (Og jeg hos henne når foreldrene hennes var borte.) Vi visste at vi alltid kunne gå til naboene hvis det var noe. Alle naboer var informert om at vi var alene. Og de hadde garantert blandet seg hvis vi fant på noe tull. Men vi fant ikke på noe tull.

Men man ser vel an ungene også. Broren min fikk ikke være alene hjemme. Med god grunn. Og derfor blir det litt vanskelig å diskutere på generelt grunnlag.

Sånn var det hos oss også. Jeg har hatt sommerjobb siden jeg var 14 år og var hjemme alene, mens foreldrene mine og brødrene mine reiste på ferie. Naboen var orientert og passet på( et eldre par som alltid var hjemme om sommeren). Det ble noen fester og tomme kjøleskap, men aldri ute av kontroll. Broren min som er to år yngre enn meg måtte være med på ferie, selv om han flyttet og gikk siste året av ungdomsskolen på internatskole.

Jeg ser at det fortere blir ute av kontroll i dag enn den gangen, men vi har naboer som kan følge med, og den dagen det blir aktuelt må vi ta diskusjonen med ungen det gjelder og naboene. De har unger som er litt eldre enn våre og har gjort noen erfaringer.

Det er flere muligheter fol golfing i distriktet her. Både på Tjøme, Nøtterøy og Vear, på den andre siden av buen, mot Sandefjord(og Re og Borre) er det golfbaner.
Og det er en flott bane i Larvik! Ellers vil jeg tro at Høyt og Lavt på Brunstad er et flott sted for 16-åringen.