Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Jeg var forøvrig med på ferie siste gang da jeg var 20 år, og det er helt utenkelig for meg at ikke vi skal ha ferier når barna går på videregående som de har lyst til å være med på. Da får vi rett og slett se om vi finner ut av det sammen og blir enige om noe for alle parter.
Jeg ser for meg at jeg ville ha vært med på ferie dersom vi hadde reist til USA eller noe annet spennende da jeg var 17, men foreldrene mine dro mest til Danmark/Sverige eller rundt omkring i Norge og da var det mer fristende å være hjemme. Nå var det veldig få av min foreldregenerasjon som dro så veldig langt på tur på åttitallet og begynnelsen av nittitallet, så jeg tror min familie var ganske gjennomsnittlig hva ferieturer angikk?
Nå er det jo så klart andre boller, og jeg tror nok at vi kommer til å prøve å legge ferieplaner som tenåringen har lyst til å bli med på, men aldri i livet om jeg drar et sted jeg har null interesse av å dra til bare fordi han ønsker det. Min lommebok = jeg bestemmer. 
Tenker ellers veldig likt som HV, ser jeg, både ang. jobb og selvstendighet hos barn.
|