Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-14, 12:12   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førstehjelp for tomatplanter!

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Mine står ute hele tiden nå. De står i hjørnet på verandaen, hvor det er mest varmt og lunt. Allikevel er de pluggtomatene kjempesmå fortsatt. Det kommer til å ta månedsvis før de har samme høyde som coctailtomaten jeg kjøpte på hagesenteret har nå. Coctailtomaten har bare et par gule blomster forelpøpig, er det slik det skal være i begynnelsen av juni?

Jeg vanner med masse gjødselvann 1 gang pr uke. Bør jeg gå over til å gjødsle hver gang jeg vanner?

Ingen av mine tomater har en eneste gul blomst enda, de har knopper da, og jeg regner emd å se de første tegnene til gult på de som er komemt lengst i løpet av pinsa, med de temperaturene vi har nå muligens litt før.

Jeg bruker biobact tomat som det vel står på at skal brukes 3-4 ganger i uka, jeg bruker det... noen ganger, og andre ganger ikke.

forøvrig er det ikke sikkert pluggtomatene skal bli like høye som coctailtomaten, noen blir LANGE, type 2,5 meter, andre sorter blir ikke så høye, og ender rundt meteren, det er sortsavhengig. (også har man de bittesmå som bare blir en halvmeters busk)